سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مجله خبری سحر


در این صفحه به بررسی شرایط اخذ تابعیت و اقامت قبرس، هزینه های زندگی در قبرس و تمامی مسائل مربوطه از صفر تا صد می پردازیم. در حال حاضر وضعیت مسکن در قبرس شمالی و راه ها و روش های مهاجرت به قبرس شامل موارد زیر است:

• اخذ اقامت از طریق خرید ملک

• مهاجرت هنگام راه اندازی کسب و کار

• مهاجرت از طریق تحصیل در قبرس

• با دعوتنامه کاری ویزا بگیرید

با خرید ملک به قبرس مهاجرت کنید

برای کسانی که قصد زندگی در قبرس را دارند، خرید ملک معقول ترین و مقرون به صرفه ترین راه برای مهاجرت به قبرس شمالی است. پروژه های مختلفی برای فروش و شرایط پرداخت بسیار مناسب وجود دارد که به لطف آنها می توانید مصالح ساختمانی خانه را خودتان انتخاب کنید و بازپرداخت های بلند مدت بدون بهره را تا 84 ماه پرداخت کنید.

طیف وسیعی از آپارتمان ها، از واحدهای استودیویی (بدون اتاق خواب) تا حداقل یک سوم قیمت سایر کشورهای مدیترانه ای، جذابیتی است که افراد زیادی را از کشورهای شمال اروپا و کشورهای روسی زبان به خود جلب کرده است. خرید ملک در قبرس شمالی...

اساساً با خرید ملک، هزینه اقامت را پرداخت کرده اید و برای یک خانواده قبرسی اقامت گرفته اید. علاوه بر این، سرمایه گذاری سودآوری انجام داده اید و با افزایش قیمت ملک که از 10 تا 30 درصد در سال در مناطق مختلف قبرس متغیر است، می توانید شاهد رشد سالانه سرمایه خود باشید. و با تبدیل ریال به پوند، برنده اصلی معامله هستید.

خرید، فروش و درج املاک و مستغلات در قبرس شمالی به پوند بریتانیا انجام می شود و این تضمینی قوی برای محافظت از سرمایه گذاری شما در ارز گرانبهای بریتانیا است. اساسا تفاوت اصلی خرید ملک در قبرس و ترکیه یکسان است. زیرا خرید شما در ترکیه معمولا به دلار بوده و ثبت اسناد به لیر ترکیه می باشد. البته املاک قبرس در مقایسه با ترکیه مزایای بسیار دیگری نیز دارد که در جدول زیر به آنها خواهیم پرداخت:

تفاوت قبرس شمالی و ترکیه از نظر خرید ملک

خرید ملک در ترکیه، خرید ملک در قبرس شمالی

خرید به دلار - ثبت اسناد به لیر، خرید - فروش - اجاره و ثبت اسناد به ارز ارزش پوند انگلیس.

ممنوعیت فروش اموال به خارجی ها و فروش آن به مردم یا سازمان های دولتی ترکیه به نصف قیمت لیر ترکیه از قیمت مصوب دولت. . و هیچ محدودیتی برای تعداد معاملات ملک برای همه کشورها وجود ندارد (افغانستان - چین - سوریه - برخی از کشورهای آفریقایی و کشورهای جنگ زده مجاز به سرمایه گذاری در قبرس شمالی نیستند. محدودیت های زیادی برای اسرائیل اعمال شده است.) .

مجوز فروش پس از حداکثر سه سال (فقط املاک تمام شده). مجوزهای فروش متعدد حتی برای اقلام پیش خرید شده و ناتمام

فقط تعداد ثابتی از اقامت در ملک بدون توجه به قیمت (البته تعداد تخت ها باید متناسب با تعداد اعضای خانواده باشد)

از آنجایی که ملک برای ملک در مناطق خاصی از ملک در هر نقطه از قبرس، خارجی ها می توانند در آن زندگی کنند (املاک نزدیک به مناطق نظامی و امنیتی برای خارجی ها بدون سند معامله می شود و این یک قرارداد است. اما آنها اقامت ندارند. مشکل).

به طور کلی شرایط پرداخت منعطفی وجود ندارد و تا زمانی که کل مبلغ را پرداخت نکنید نمی توانید برای مسکن اقدام کنید و تا ده سال می توانید به صورت اقساط پرداخت کنید و حتی پس از تحویل آپارتمان نیز می توانید به پرداخت اقساطی ادامه دهید. همچنین می توانید با پرداخت 35 درصد از ارزش ملک، برای اجازه اقامت درخواست دهید (این درصد طبق قوانین جدید قبرس شمالی در سال 2024 بیشتر خواهد بود).

قیمت ملک (به پوند) افزایش قابل توجهی نداشته است، اما افزایش قیمت ملک برای هزینه مهاجرت به قبرس یورومای (به پوند انگلیس) سالانه بین 10 تا 30 درصد متغیر است.


مالیات از 15? تا 40?، مالیات فقط 5? و فقط یک بار است

خرید اعیان، خرید زمین و اعیان و سهام با شهروندان قبرسی

کدام افراد با خرید ملک مسکن می گیرند؟

شخص خریدار و زیر مجموعه ها.

زیرگروه های مشتریان فردی عبارتند از:

• شریک

کودکان زیر هجده سال (اتوماتیک)

فرزندان مجرد بالای 18 سال باید جداگانه به پلیس مهاجرت (دختران و پسران زیر 25 سال بدون محدودیت) مراجعه کنند.

• والدین خریدار

به خاطر داشته باشید که تعداد اتاق خواب ها باید متناسب با تعداد افراد باشد. و با توجه به تجربه ای که در زمینه سرمایه گذاری و سکونت داریم، پیشنهاد ما خرید دو ملک مجزا برای کسانی است که به دنبال اقامت والدین خود نیز هستند. شما می توانید یک ملک جداگانه (حتی به صورت آپارتمان استودیویی، یعنی آپارتمان بدون اتاق خواب) خریداری کنید تا والدینتان محل سکونت دائمی داشته باشند، در غیر این صورت مجبور خواهید بود تعداد اتاق خواب های خانه خود را افزایش دهید. که برای شما مقرون به صرفه نیست.

آیا خواهر و برادر می توانند در آپارتمان زندگی کنند؟

اگر مجرد باشند (فقط 2 نفر) می توانند بمانند. توجه داشته باشید که چند نفر می توانند در یک شرکت شریک باشند اما قوانین اخذ اقامت با مشارکت متفاوت است. طبق قوانین مهاجرت، تنها یک خانواده (مالک و افراد تحت تکفل) می توانند در یک ملک زندگی کنند، یا اگر هر دو ازدواج نکرده باشند، دو برادر می توانند زندگی کنند.

چه کسانی می توانند در قبرس شمالی ملک بخرند؟

همه مردم به جز شهروندان سوریه، افغانستان، چین و کشورهای آفریقایی (به جز آفریقای جنوبی و مصر) می توانند در قبرس شمالی ملک خریداری کنند. پس از ارائه گذرنامه معتبر با تاریخ کمتر از یک ماه از کشور مبدا توسط این افراد به پلیس، پلیس قبرس شمالی از طریق سازمان اینترپل سوابق مجرمانه این افراد را ردیابی می کند و در صورت نداشتن سابقه کیفری، می توانند سند بگیرند.

لازم به ذکر است که با قوانین جدید سال 2024 در قبرس شمالی موانع زیادی نیز بر سر راه شهروندان اسرائیلی ایجاد خواهد شد.

آیا امکان خرید ملک و اخذ اقامت دائم وجود دارد؟

هر کسی که دارای ملک در قبرس شمالی باشد می تواند برای مسکن درخواست دهد. این اقامت سالانه برای سه سال اول برگزار می شود. دو سال در سال های سه تا پنج و از سال پنجم به بعد با داشتن شرایط زیر می توانید اقامت دائم داشته باشید:

• برای اقامت های یک ساله، دو ساله و پنج ساله، باید منابع مالی تهیه کنید (در حال حاضر 20000 دلار برای ملک پیش خرید شده و 15000 دلار برای ملک تمام شده در هر سال اقامت). اقامت پنج ساله مستلزم داشتن دارایی به ارزش بیش از 125000 پوند و ترک قبرس (در 5 سال گذشته) برای بیش از 6 هفته در سال است. اگر قصد مهاجرت به قبرس را ندارید و قصد اقامت دائم در قبرس را ندارید باید هر سال یا هر دو سال یکبار اقامت خود را تمدید کنید و نمی توانید اقامت دائم دریافت کنید.

• آدرس رسمی محل سکونت (اجاره ملک خریداری شده قبلی و اثبات ملک خریداری شده) را ارائه دهید.

• معاینه پزشکی که عدم وجود بیماری های عفونی را تایید می کند.

• شناسنامه و سند ازدواج با ترجمه رسمی برای اخذ اقامت برای دسته های مالک کوچک.

• گواهی مجوز از کشور محل تولد کمتر از یک ماه (پیش از ورود به قبرس باید از دو کشور جداگانه تولد و اقامت مجوز دریافت کند).

آیا اجازه کار بعد از مسکن از طریق خرید ملک را داریم؟

بله محدودیتی وجود ندارد اما لازم است فورا نوع ویزای خود را (از ویزای مالک ملک به ویزای کاری) تغییر دهید. وزارت کار قبرس شمالی نسبت به کار بدون بیمه بسیار حساس است و در صورت عدم تغییر نوع ویزای خود به دلیل بیمه، جریمه سنگین یا اخراج از کشور خواهید داشت.

فراموش نکنید که برای یافتن شغل مناسب در قبرس شمالی دو شرط اصلی باید رعایت شود:

• آشنایی با زبان ترکی (انگلیسی در سطح دوم)

• داشتن تخصص مورد نیاز (مربوط به صنعت ساختمان یا صنعت گردشگری یا صنعت آموزش)

مزایای مهاجرت به قبرس شمالی برای خانواده ها چیست؟

دسترسی به مراقبت های پزشکی رایگان در مراکز عمومی

آموزش رایگان مدارس دولتی

تحصیل در دانشگاه با تخفیف ویژه (فقط برای کسانی که به زبان ترکی در دانشگاه ادامه تحصیل می دهند).

یک حساب بانکی بین المللی باز کنید و کارت های مسترکارت و ویزا (کارت های اعتباری و نقدی) را به ارزهای معتبر از جمله پوند، دلار، یورو و لیر ترکیه دریافت کنید.

امکان خرید اقساطی و دریافت وام بانکی

روند ویزای توریستی سایر کشورها را تسهیل می کند.

با راه اندازی شرکت به قبرس شمالی مهاجرت کنید

دولت قبرس شمالی سیاست های خود را بر اساس جذب سرمایه خارجی استوار می کند. پشتیبانی خوبی برای بنیانگذاران کسب و کار دارد و گرفتن مجوز کسب و کار را آسان می کند و وام های بلند مدت را با بهره کم ارائه می دهد، بسیاری از سرمایه گذاران را در سراسر جهان به فکر راه اندازی کسب و کار انداخته است. اقامت در قبرس شمالی

قبرس شمالی یورومای کشوری با جمعیت کم و پتانسیل بسیار بالا است. سه برابر جمعیت قبرسی، دانشجویان خارجی در این کشور وجود دارد. و با پیش بینی های انجام شده تخمین زده می شود که سالانه بیش از 10 میلیون گردشگر به این کشور بیایند. بنابراین مشاغلی که پاسخگوی نیاز دانشجویان و گردشگران باشد می تواند بازار کار خوبی داشته باشد.

با این دو بخش، هر شغل مرتبط با بازار ساخت و ساز، بازار بسیار مناسبی برای رشد و توسعه دارد. سرمایه گذاران زیادی به بازار املاک قبرس شمالی روی آورده اند و ساخت و ساز در این کشور با سرعت و مقیاس بسیار بالایی در حال انجام است.

اگر بخواهیم در مورد کسب و کارهایی که آینده بسیار روشنی دارند تیتر اخبار شویم، باید اینطور بگوییم:

کافه یا رستوران

فتوکپی و کارهای فنی مرتبط با موضوعات دانشجویی

تعمیرات تلفن همراه

آرایشگاه

عکاسی و فیلمبرداری حرفه ای

دفتر معماری

مهندسی عمران

تولید کابینت و مصالح چوبی

تولید سنگ ساختمانی

گرافیک و تبلیغات

چه کسانی می توانند پس از ثبت شرکت در قبرس اقامت کنند؟

حمایت دولت از سرمایه گذاران در حوزه مسکن نیز اجرا می شود. کارآفرینان ابتدا ویزای کارآفرینی 2 ساله دریافت می کنند و همه دسته ها بدون نیاز به حمایت مالی اقامت دریافت می کنند (دسته ها برای همه انواع اقامت یکسان است). صاحبان مشاغل برای اخذ اقامت نیازی به ارائه هیچ گونه حمایت مالی ندارند و روند اخذ اقامت سریعتر و آسانتر از سایر انواع اقامت است.

آیا با ثبت شرکت میتوانیم اقامت دائم بگیریم؟

خیر، پس از 6 سال و امتناع بیمه از اشتغال در آن مدت، سرمایه گذار می تواند برای اقامت دائم اقدام کند.

مهاجرت به قبرس از طریق تحصیل

شما می توانید ویزای تحصیلی در قبرس شمالی را از دو طریق دریافت کنید:

• پذیرش در دانشگاه ها

ثبت نام در کالج هایی که دوره های آموزشی کوتاه مدت ارائه می دهند. مانند دوره های ترکی، انگلیسی، آلمانی یا مدارسی که دوره های کوتاه مدت مانند آموزشگاه های فنی و حرفه ای ارائه می دهند. مانند دوره های مدیریت گردشگری، مدیریت پروژه و مدیریت بازرگانی.

دانشجو (چه دانشجو و چه دانشجو) نیازی به تامین منابع مالی ندارد. اما همسالان بالای 18 سال او باید توانایی های مالی خود را به دولت نشان دهند. (در حال حاضر 25000 دلار به بالا)

دانشجویان و افراد تحت تکفل آنها از کلیه امکانات دولتی رایگان برخوردار بوده و مجاز به افتتاح حساب بانکی هستند.

در این صفحه دانشگاه های قبرس شمالی را به تفصیل شرح داده ایم.

کمک تحصیلی برای اقامت در قبرس شمالی کمک تحصیلی برای اقامت در قبرس شمالی

عدم نیاز به منابع مالی - پرداخت مالیات پایین - دسترسی به خدمات پزشکی رایگان در مراکز درمانی مجهز دانشگاه و سایر مراکز دولتی - امکان اخذ روادید برای همکار دانشجویی، امکان اقامت دائم - به محض انجام امتحانات اجباری بیش از کشور را ترک کنید

اخذ اقامت قبرس از طریق دعوتنامه کاری

به طور کلی، ویزاهای زیادی برای پیشنهاد کار در دفاتر مهاجرت قبرس شمالی وجود ندارد. با این حال، کارفرمایان این حق را دارند که در صورت داشتن استعدادهای حرفه ای در خارج از جزیره و تمایل به آوردن آن به تجارت خود در قبرس، دعوت نامه کاری برای متقاضی ارسال کنند. در این صورت کارفرما در قبال کارمند مسئول است و اگر کارمند مرتکب جرمی شود، کارفرما بانی قانونی است.

همچنین کارفرما موظف است مبلغ را در بانک به نام کارمند خارجی خود مسدود کند. تمام این محدودیت ها با هدف اولویت دادن کارفرمایان به افرادی است که ویزای قبرس دریافت کرده اند و فیلترهای اصلی دولتی (ظرفیت مالی و کارت سلامت) را رعایت کرده اند.

کارفرما موظف است حداقل مبلغی را که وزارت کار تعیین می کند به عنوان حقوق کارمند و علاوه بر پرداخت بیمه ماهانه کارمند پرداخت کند. در حال حاضر نرخ بیمه برای کارگران غیر قبرسی حدود 3000 لیر ترکیه و حقوق پایه حدود 20000 لیر ترکیه است.

زندگی در قبرس با امکانات مالی و مهاجرت

اخذ ویزای موقت یک ساله از طریق تمکن مالی و اجاره یکی از راه های اخذ اقامت سال قبل است که در قانون جدید 2024 لحاظ نشده است. با این نوع ویزای موقت; میزان تامین مالی نباید از 25 هزار دلار تجاوز کند. لازم به ذکر است که مبلغ باید در حساب شما گردش کند و از زمان فعالیت تا زمان دریافت خوابگاه (که حدود دو ماه یا بیشتر طول می کشد) در حساب شما موجود باشد. کمی زیاد). فردی که منابع مالی دارد می تواند برای زیر مجموعه خود برای ویزای یک ساله اقدام کند و نیازی به مبلغ اضافی برای زیر مجموعه ندارد. (زیر دسته برای همه رده های مسکونی یکسان است).

تمامی افرادی که از این طریق اقامت دریافت کرده اند می توانند مانند سایر انواع اقامت از مزایای دولتی رایگان برخوردار شوند.

پاسپورت قبرس با سرمایه گذاری

جالب است بدانید که پاسپورت در قبرس شمالی به پول فروخته نمی شود. دلیل این امر حفظ سطح بالای امنیت در کشور است.

بسیاری از کشورها از جمله قبرس جنوبی و یونان در تلاش هستند تا با فروش شهروندی به خارجی ها در ازای مبلغ هنگفتی، اقتصاد ضعیف خود را جبران کنند. این امر باعث هجوم مجرمان ثروتمند می شود که به دنبال هویت های جدید برای پنهان کردن جنایات خود در این کشورها هستند و امنیت این کشورها را تهدید می کنند. قبرس شمالی کشوری امن است. صرف نظر از میزان سرمایه گذاری در 5 سال اول اقامت، مساوی با مهاجران سهل انگار و سهل انگار است. و بعد از حداقل 5 سال تست در مرحله اول کارت دائم و در مرحله بعد پاسپورت صادر می کند.