سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مجله خبری سحر

تونر پوست چیست؟ تونر یا تونیک یکی از محصولاتی است که این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده است. این فرمول که معمولا به صورت محلول یا ژل سبک یافت می شود، نوعی تنظیم کننده اسیدیته پوست و کنترل چربی است که به بخشی ضروری از مراقبت روزانه پوست تبدیل شده است.

Fotem Habashi در این مقاله کوتاه با من همراه باشید تا با این محصول فوق العاده آشنا شوید. در زیر ابتدا با کاربرد تونر و تاثیر آن بر روی پوست آشنا می شویم و در نهایت بهترین تونرهای موجود در بازار را معرفی می کنیم.

تونر پوست چیست؟ برنامه

تونر چیست؟

تونرها محصولاتی هستند که برای تنظیم PH پوست پس از شستشو و پاکسازی (قبل از استفاده از لوسیون و ضد آفتاب) استفاده می شوند. این محصولات مرطوب کننده که به صورت مایع یا ژل موجود است، پوست را می پوشاند و آن را شاداب، صاف و هیدراته نگه می دارد. اگر پوست چرب یا مختلط دارید، استفاده از تونر مناسب به کاهش چربی اضافی و مسدود شدن منافذ کمک می کند. از طرفی استفاده از تونر برای پوست های خشک، حساس و معمولی به کاهش قرمزی و التهاب و مشکلاتی مانند لایه برداری کمک می کند.

اگر پوست چرب یا مختلط دارید، استفاده از تونر مناسب باعث کاهش چربی اضافی و گرفتگی منافذ می شود. از طرفی استفاده از تونرها برای پوست های خشک، حساس و معمولی به کاهش قرمزی و التهاب و همچنین مشکلاتی مانند لایه برداری پوست کمک می کند.

چرا باید از تونر استفاده کرد؟

استفاده از تونر مناسب بخش مهمی از مراقبت روزانه از پوست شما است. اگرچه در گذشته معتقد بودند که این محصولات به دلیل وجود الکل در ترکیبات، رطوبت پوست را از بین می برند، اما حقیقت این است که یک تونیک خوب سرشار از آنتی اکسیدان ها، ترکیبات مغذی و ترمیم کننده و انواع ترکیبات مفید است. پوست را بازسازی می کند و نقش مهمی در بازسازی پوست و بهبود مشکلات دارد.

در زیر چند کاربرد خوب تونر آورده شده است

منافذ مسدود شده پوست را تمیز می کند

مقدار کمی تونر را روی یک پد پنبه ای نرم یا پد آرایشی بمالید و خشک کنید. بعد از آن، وقتی به بالش نگاه می کنید، باور نمی کنید که چقدر آلودگی و روغن در طول روز روی صورت شما باقی می ماند! این آلاینده ها با بستن منافذ پوست باعث ایجاد آکنه و جوش می شوند و اکسیژن رسانی به بافت های پوست را مختل می کنند.

همچنین بخوانید : چگونه از تاریخ تولید و انقضای محصولات زیبایی خارجی مطلع شویم

سطح PH پوست خود را با تونر مناسب تنظیم کنید.

پوست ما به طور طبیعی اسیدی است و pH طبیعی آن بین 5 تا 6 است. برخی از شوینده ها می توانند اسیدیته پوست را فراتر از این سطح افزایش دهند یا نقش پوست را در ماهیت قلیایی آن ایفا کنند. در هر دو مورد، مکانیسم طبیعی پوست به تدریج مقدار pH را بازیابی می کند. اما پس از پوشاندن پوست، تونر مناسب به سرعت اسیدیته پوست را برمی گرداند و از آسیب پوست جلوگیری می کند.

تونر یک لایه محافظ در بالای پوست شما است

آب شهری حاوی کلر و یون های زیادی است. پس از ورود به ساختار پوست، بسیاری از این یون ها می توانند بر عملکرد محافظتی آن تأثیر بگذارند. بسیاری از آلاینده های موجود در هوا یا حتی عرق روی صورت می توانند چنین تاثیری روی پوست داشته باشند. بنابراین استفاده از تونر به عنوان لایه محافظ برای محافظت از پوست ضروری است.

فواید مرطوب کننده ها را به حداکثر برسانید

استفاده از مرطوب کننده روی پوست خشک می تواند اثر مرطوب کنندگی آن را کاهش دهد. اما مرطوب کردن صورت با یک تونر قبل از استفاده از مرطوب کننده باعث می شود که بهتر جذب شود و لایه های عمیق تر پوست آبرسانی شود.

با تونر پوست را شاداب و شاداب کنید

بسیاری از تونرها، بسته به فرمولشان، حاوی مقادیر بالایی ویتامین C و ترکیبات کلاژن ساز هستند. این محصولات با کاهش چین و چروک های ریز و سطحی و لیفت صورت به کاهش اثرات پیری در طول زمان کمک می کنند.

یک تونر خوب چه تاثیری بر فعالیت های روزانه دارد؟

یک تونر خوب با فرمولاسیون مناسب مملو از مواد مفیدی است که می تواند بر طراوت پوست شما تأثیر بگذارد. همانطور که قبلا ذکر شد، هدف از استفاده از تونر پاک کردن آرایش و ایجاد شادابی و تغذیه پوست پس از پاکسازی است.

از آنجایی که شستن صورت با هر نوع پاک‌کننده‌ای می‌تواند بر PH پوست شما تأثیر بگذارد، توصیه می‌کنم حتی اگر از ملایم‌ترین پاک‌کننده‌های صورت موجود در بازار استفاده می‌کنید، از تونر صورت استفاده کنید.

جالب است بدانید که برخلاف ظاهر ساده این محصولات، یک تونر خوب می تواند به سرعت و به میزان قابل توجهی مقدار زیادی آنتی اکسیدان، مواد مغذی و ترکیبات مرطوب کننده حیاتی مورد نیاز پوست شما را تامین کند.

استفاده از تونر مناسب نه تنها ظاهر سطح پوست را بهبود می بخشد، بلکه سلول های مرده اضافی پوست را نیز از بین می برد و به آبرسانی و اکسیژن رسانی به پوست کمک می کند. بنابراین، با استفاده از تونر، چند علامت ایجاد کنید. امروزه بسیاری از متخصصان پوست بر این باورند که استفاده از تونر دیگر یک گزینه نیست، بلکه یک ضرورت است.

همچنین بخوانید : نکاتی برای بهبود سلامت و زیبایی ناخن ها

تونر مناسب چه ویژگی هایی دارد؟

اگرچه تونل ها محصول جدیدی در بازار هستند، اما کیفیت بالایی دارند. به عبارت دیگر، اگر از داروخانه محلی خود بازدید کنید، هزاران تن از اشکال، کاربردها و فرمولاسیون های مختلف را خواهید دید. اما کدام دستگاه برای شما بهتر است؟

نگران نباشید. از موارد زیر آگاه باشید:

نوع پوست خود را بشناسید

اگر پوست شما خشک است، بهتر است از تونرهایی با ترکیبات مرطوب کننده استفاده کنید و اگر پوستتان چرب است، به دنبال محصولاتی با فرمولاسیون سبک و متعادل باشید.

دسته قیمت خود را وارد کنید

صادقانه بگویم، بسیاری از تونرها کاربردهای مشابهی دارند. با این حال، بسته به ترکیب آنها، ویژگی های منحصر به فرد و در نتیجه قیمت های متغیر دارند. بنابراین با حفظ کیفیت، محصولی با قیمت مناسب به دست می آورید.

از پوستت بپرس!

آیا منافذ باز دارید؟ بنابراین به دنبال یک تونر بازکننده منافذ باشید. آیا پوست افتاده ای دارید؟ تونیک ویتامین بخر آیا پوست شما خیلی خشک است؟ تونر مرطوب کننده بهترین انتخاب شماست!

دیدی به راحتی نیازهای پوست خود را شناسایی کنید و محصول مورد نظر خود را پیدا کنید.

از یک مشاور کمک بگیرید

اعتراف می کنم، گاهی اوقات انتخاب کمی سخت است. بسیاری از داروخانه ها و فروشگاه های زیبایی (البته خرید از یک مکان معتبر را توصیه می کنم) مشاوره رایگان ارائه می دهند و بهترین محصولات خود را ارائه می دهند. با این حال، می‌توانید برای انتخاب محصولات مناسب با پزشک متخصص مشورت کنید.

مواد تشکیل دهنده تونر چیست؟

تونرها مانند بسیاری از محصولات دیگر حاوی ترکیبات مفید و موثر هستند اما از سوی دیگر حاوی ترکیبات نامناسب و حساسیت زا هستند. از جمله ترکیبات موثر و مفید می توان به آنتی اکسیدان ها، ترکیبات ضد التهابی، ترکیبات بازسازی کننده پوست، اسید هیالورونیک و گلیسیرین اشاره کرد.

همچنین ترکیبات مضر شامل اتانول و ترکیبات معطر است که می تواند باعث تحریک پوست شود. البته تونرهای باکیفیت حاوی مواد مضر کمتری هستند.

انواع تونر بر اساس مواد تشکیل دهنده

همانطور که گفتیم تونرها خواص و فرمولاسیون متفاوتی دارند. از جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تونر ضد آکنه حاوی عصاره درخت چای.

تونرهای روشن کننده با ویتامین C.

تونر جوان کننده با ترکیبات کلاژن ساز.

ترکیبات مرطوب کننده بر پایه آب و گلیسیرین.

همچنین بخوانید: چگونه اولین کرم پودر فلورمار را از تقلبی تشخیص دهیم

یک تونر احیا کننده با نیاسینامید و آنتی اکسیدان.

تونرهای پاک کننده حاوی ترکیباتی مانند اسید لاکتیک.

بررسی بهترین تونرهای روشن کننده برای پوست های چرب و مستعد آکنه:

تا اینجا در مقاله به اهمیت استفاده از تونر در رژیم آرایشی شما پی بردیم و ویژگی های یک تونر خوب را آموختیم. در زیر، من 6 تونر را لیست می کنم که برای پوست های چرب و مستعد آکنه با خواص روشن کنندگی ایده آل هستند که ممکن است به شما در پیدا کردن محصول مناسب کمک کند.

مدل چند اکتیو لافرر برای تمیز کردن تونر

این تونر که توسط یک برند ایرانی ساخته شده است، باقی مانده آرایش را از روی پوست شما پاک می کند و شما را شاداب و آبرسانی می کند. این تونر التهاب پوست را کاهش می دهد و لایه های عمیق تر پوست را مرطوب می کند.

تونر پاک کننده مدل مولتی اکتیو لافارر

این تونر که از برند ایرانی می باشد، هر گونه باقیمانده آرایش را از روی پوست پاک کرده و پوستی تمیز و مرطوب برای شما به ارمغان می آورد. این تونر به کاهش التهاب پوست کمک می کند و لایه های عمیق تر پوست را مرطوب می کند.

تونر پاک کننده Vitalier مدل Activite

این تونر با داشتن عصاره درخت چای و ویتامین C به کاهش لکه ها و آکنه، باز کردن منافذ پوست و روشن شدن پوست و پاک کردن آرایش کمک می کند. این محصول ایرانی با کنترل سبوم از چربی اضافی روی پوست نیز جلوگیری می کند.

تونر پاک کننده الارو

این یک برند خارجی است که حاوی ترکیباتی مانند اسید سالیسیلیک، زینک گلوکونات و عصاره دانه کاسیا است که به کاهش آکنه و لک های روی پوست کمک می کند. علاوه بر این، این محصول برای لایه برداری ملایم صورت، هر روز مناسب است.

قالب پاک کننده موقت صورت کاسنی

این محصول به لطف فرمول خاص خود به کاهش آکنه های هورمونی و اختلالات کبدی کمک می کند. همچنین با داشتن ترکیبات آنتی اکسیدانی از پوست صورت در برابر رادیکال های آزاد و تشعشعات مضر محافظت می کند.

تونر پاک کننده نوتروژنا

این تونر با خاصیت پاک کنندگی بالایی که دارد منافذ پوست را کاملا تمیز می کند و به کاهش جوش های سرسیاه و سرسفید و التهاب آکنه کمک می کند. علاوه بر این با آب رسانی به بافت های عمقی پوستی تمیز و شاداب را برای شما به ارمغان می آورد.

من فاطمه حبشی کارشناس و مدرس زیبایی پوست و مو هستم و از شما بابت مطالعه این مقاله سپاسگزارم. برای اطلاعات بیشتر می توانید به دوره آموزشی مراقبت از پوست آکادمی فلدورا مراجعه کنید.

https://fatemehhabashi.com/skin-toner/